ROCZNY PLAN PRACY PRZEDSZKOLA NR 15 „Niezapominajka”
W GDAŃSKU
NA ROK SZKOLNY 2025/2026
GŁÓWNY KIERUNEK PRACY:
„Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych”
GŁÓWNE CELE PROGRAMU:
- kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich poprzez kontakt z tradycją i kulturą ludową
- rozwijanie tożsamości narodowej, poczucia przynależności do tradycji i kultury polskiej,
- poznawanie różnych miast i regionów Polski poprzez literaturę, muzykę, taniec, stroje i zwyczaje,
- rozwijanie wrażliwości artystycznej (piosenka, taniec, plastyka, teatrzyk),
- kształtowanie postaw społecznych: ciekawości świata, współpracy, szacunku dla pracy ludzkiej, przyrody i tradycji,
- wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez aktywne metody pracy.
Lp |
Działania |
Termin |
Osoba odpowiedzialna |
1.
|
Realizacja cyklu tematów „ Z Pyzą wędrujemy – Polskę poznajemy” inspirowanych serialem animowanym dla dzieci na podstawie książki K. Januszewskiej „Pyza na polskich dróżkach” Wrzesień – „Za progiem” (projekcja odcinka)
Październik – „Siedem koników – Kraków” (projekcja odcinka)
Listopad – „Pyza i bobaki – Andrzejkowe tradycje” (projekcja odcinka
Grudzień – „Toruńskie igraszki” (projekcja odcinka)
Styczeń – „Wesele kujawskie” (projekcja odcinka)
Luty – „Na zbójeckim szlaku – Podhale” (projekcja
Marzec – „Spotkanie z Gryfikiem”
Kwiecień – „Szukanie Wielkanocnego Zajączka”
Maj – „Pyza w Warszawie
Czerwiec – „Władca wydm” (projekcja odcinka)
|
Cały rok
|
Wszyscy nauczyciele |
2. |
Rozwijanie muzykalności i koordynacji ruchowej poprzez naukę prostych tańców ludowych, śpiewanie przyśpiewek ludowych, zabawy integracyjne na podstawie dawnych zabaw i piosenek ludowych. |
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
3. |
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności manualnych poprzez tworzenie prac plastycznych z elementem folkloru. |
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
4. |
Rozwijanie kompetencji językowych poprzez słuchanie legend i baśni ludowych, naukę krótkich wierszyków, wyliczanek , rozmowy o zwyczajach i tradycjach ludowych |
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
5. |
Wykorzystanie elementów ludowych podczas organizacji imprez okolicznościowych |
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
6. |
Warsztaty z twórcą ludowym |
|
|
7. |
Konkurs rękodzielniczy we współpracy z Rodzicami „Ozdoby choinkowe inspirowane folklorem” |
XII |
M. Tobijańska, G. Szturo |
8. |
Rowerowy maj. |
V |
D. Zręba |
9. |
Organizacja Festynu rodzinnego „Na ludowo” |
VI |
Wszyscy nauczyciele |
Przyjęty do realizacji w dniu 29.08.2025 – uchwała nr 3/08/2025